پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

علی ملاقلی پور در گفتگو با دیباچه در خصوص تعلیق سریال کتونی زرنگی می‌گوید: این سوالی است که رسانه‌ها باید از مسئولان صدا و سیما مطالبه کنند و پاسخ آن را بهتر است که ریاست صدا و سیما، قائم مقام صدا و سیما، رئیس سیما فیلم، و مدیر شبکه سه مطرح کنند که سرنوشت سریال‌های تعلیقی که با هزینه بیت‌المال ساخته شده است چه می‌شود؟

سازنده سریال « کتونی زرنگی» که مدت‌ها است سریال را آماده تحویل صدا و سیما داده ،حتی جهت احتیاط خودسانسوری هم کرده تا از منظر هر ناظری بدون اصطکاک به نظر بیاید. می‌گوید:  « این کلاف سردرگمی است که در خصوص و سریال‌های تعلیقی وجود دارد و باید پاسخ آن هرچه سریع‌تر داده شود اگر علت عدم پخش ممیزی است این موضوع را اعلام کنند.»

کلاف سردرگم در سریال‌های تعلیقی  صدا و سیما / سرنوشت سریال‌های ساخته شده با هزینه بیت‌المال چه می‌شود؟

با وجود نظارت‌های متعدد صدا و سیما در دوره‌های مختلف جلسات متعددی  هرماه به همراه تهیه کننده، مجری طرح و نویسنده سریال کتونی زرنگی برگزار شده است و به گفته ملاقلی پور تقریبا  تمام مدیران صدا و سیما این سریال را دیده اند و در جلسات ابراز خوشایند  خرسندی از این سریال داشته اند و پخش  پخش این اثر را به زودی به زودی محتمل دانسته اند اما هر بار بلا تکلیف ماجرای پخش آن باقی مانده است.

 کارگران سریال کتونی زرنگی با تاکید بر این موضوع می‌گوید: جلسات و نشست‌هایی با مسئولان صدا و سیما داشته ایم که آنها از این سریال رضایت دادشته اند و این سریال در سیما فیلم تولید شده است، سید مجید  موسویان که ناظر کیفی سریال‌های «متهم گریخت« پژمان بوده است»، نظر مثبتی به این سریال داشته و می‌توانید این موضوع را از ایشان هم پیگیری کنند.

در ادامه به سراغ سید مجید موسویان  رفتیم تا نظر او را هم جویا شویم ؛ این ناظر کیفیِ سریال های پرخاطب تلویزیون به خبرنگار دیباچه  گفت: این سوال برای من هم مطرح است؛ متن این سریال  عجیب و غریب نبود که پخش نشود. سریال را به طور کامل و پیوسته ندیدم اما کارگردان سریال اگر مورد تذکری بود می‌پذیرفت و اجرا می کرد و نمی دانم چرا  این سریال را کنار گذاشتند‌.

کلاف سردرگم در سریال‌های تعلیقی  صدا و سیما / سرنوشت سریال‌های ساخته شده با هزینه بیت‌المال چه می‌شود؟

کارگردان  سریال «مهر طوبا» در رابطه با اینکه چه کسی تصمیم گیرنده نهایی را برای پخش این سریال است: گفت: تصمیم گیرنده معاونت سیما است و باید از این طریق پیگیری شود. با تغییر مدیران سیما سریال‌ها همانند «بچه سرراهی» می ‌شوند. این تجربه برای ساخت سریال خود من هم پیش آمده و مدیر جدید سرش درد نمی‌کند که مسئولیت یک سریال را به عهده بگیرد.

مدیران صدا و سیما تا کنون در مورد سریال‌های تعلیقی صدا و سیما کمتر واکنشی نشان داده اند، محسن یزدی، قائم مقام  سابق شبکه سه قبل از اینکه مهدی بلوکات به سمت قائم مقام شبکه سه توسط علی فروغی منصوب شود، در خصوص پخش سریال کتونی زرنگی در اظهار نظر کوتاهی گفته بود «در ادامه تولید این سریال به دلیل خطای فاحش کارگردان ،شبکه تصمیم به توقیف پخش این سریال گرفت و مهدی آذرپندار، سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه نیز قبل از اینکه مسعود کریمی خضرا  توسط علی فروغی به عنوان سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه منصوب شود نیز به طور اجمالی در خصوص  سریال کتونی زرنگی گفته بود که «حل و پخش این سریال در حیطه وظایف ما نیست و اگر سازمان صدا و سیما علاقمند به حل مشکل این سریال سریال و پخش ان باشد قطعا این سریال پخش خواهد شد»

سید مجید موسویان  ناظر کیفی سریال‌های «ترش و شیرین» و «دردسرهای عظیم»، « آواری باران»، «گاوصندوق»، «دست بالای دست» می‌گوید: هرچند برخی سریال‌های صدا و سیما هنگام تولید و پس از آن با مشکل مواجه شده اند اما با با حذف چند صحنه هر چند دستخوش تغییر و تحول فراوان شده اند اما در نهایت قابلیت پخش از تلویزیون را پیدا کرده اند،  تا کنون هیچ سریالی سابقه کتونی زرنگی را نداشته است که به سرنوشت نامعلومی مواجه شود.

مجموعه کتونی زرنگی اولین سریال به کارگردانی  علی ملاقلی پور و به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه برای شبکه سوم سیما در سال 1398 تهیه شده است و  بازیگرانی از جمله هدایت هاشمی، افسانه چهره آزاد، ملیکا شریفی نیا، علی سلیمانی، محمود جعفری، علیرضا جعفری و مصطفی ساسانی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه سریال کتونی زرنگی آمده «آقام همیشه میگه زرنگ ته چاهه...  ولی نمی دونه اگر من ته چاهم باشم کفتر پاهی ام بالاخره می پرم.»

گزارش از : معصومه شمسینی غیاثوند

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار